Korte update Bolivia - Reisverslag uit Uyuni, Bolivia van Pauline Bakker - WaarBenJij.nu Korte update Bolivia - Reisverslag uit Uyuni, Bolivia van Pauline Bakker - WaarBenJij.nu

Korte update Bolivia

Blijf op de hoogte en volg Pauline

25 November 2012 | Bolivia, Uyuni

Ik zit nu in een internetcafé in het bruisende Uyuni. Het is nu zondagavond en we moeten nog ongeveer een uur wachten op de bus naar La Paz. Er is hier veel gesloten en in de restaurantjes die open zijn, is keiharde muziek te horen. Je kunt dus niet langer dan een uurtje er zitten of je bent doof. Verder zijn de winkels bijna allemaal dicht, maar gelukkig was er in dit internetcafé nog plaats.

We zijn net terug van onze drie daagse tour. Kort bestond de tour uit:
Dag 1: zoutvlaktes
Dag 2: meren en vulkaan
Dag 3: geisers

Goed, dit was nog korter dan ik van te voren had bedacht, maar ik kan er niet meer over vertellen zonder een uitgebreid verhaal erbij alleen daar heb ik even geen tijd voor/ zin in. Ik denk dat dat ook komt omdat ik de afgelopen dagen elke dag vroeg op ben gestaan: half 6 om de bus naar Potosí te nemen, zeven uur om een busticket naar La Paz te kopen toen we in Uyuni waren (dat moest namelijk voor we weg gingen naar de zoutvlaktes), half zes om die meren enz te bekijken en vandaag half vijf om naar de geisers te gaan.

De geisers vond ik trouwens heel indrukwekkend. Vanuit de scheuren in de aarde kwamen die gassen plus water omhoog, en als je dichterbij kwam zag je soms ook een (in dit geval witte, door de mineralen) massa borrelen. Het was betoverend doordat de zon net opkwam en je nou, niet goed te omschrijven maar de foto´s zullen het wel laten zien.

Morgen komen we in La Paz aan en zijn we van plan de death road- mountainbike tour te regelen voor de volgende dag. Als het niet regent lijkt ons dat leuk om te doen. Als het wel regent waarschijnlijk niet omdat we beide nog heelhuids in Cusco willen komen.

De dagen voor Uyuni zijn we bij Gerda in Sucre op bezoek geweest. In Sucre zelf is niet heel veel te doen, maar het uiteten gaan met Gerda en het eten in het huis van Gerda (met 5 andere Nederlanders) was bijvoorbeeld wel heel leuk. Uitgebreidde verslag komt later.

Ik kijk er trouwens ook naar uit dat ja, jullie pap mam en nico, komen! Straks eerst een voorproefje omdat mijn pakketje waarschijnlijk is aangekomen (met pepernoten en hagelslag!), en dan nog vier weken wachten en dan zijn er eindelijk bekenden :) Ik wil ook best eventjes (een weekje?) naar Nederland, maar niet definitief voor eind februari ;)

Goed, ik stop weer en zal in Cusco (of La Paz- als Iris nog steeds ziek is) verder schrijven!

  • 26 November 2012 - 16:20

    Babette En Kristien:

    Ha Pauline,

    leuk hoor om al je verhalen te lezen en vooral de foto's zijn indrukwekkend. Je moeder is altijd blij met je berichten, gelukkig zwemt ze elke week met mij, dan houdt ze het nog even vol totdat ze je weer ziet;)

    De omgeving ken ik ook van Marlies haar reizen. Zij en haar vriend zijn inmiddels de hele wereld over geweest maar hun hart ligt daar waar jij nu bent!Je maakt Kristien wel heel erg wel lekker met de foto's waar je met de kleine kindertjes op staat en die met de baby in je armen..

    Heb je al mooie gekleurde gebreide sokken van lamawol die de vrouwen daar breien gehaald voor op je koude kamer?

    Heel veel plezier daar nog Pauline, en tot snel horens,
    Babette en kristien




  • 28 November 2012 - 10:08

    Caro:

    Hoi Pauline!

    Wat een leuke verhalen om te lezen en wat een mooie foto's! Vooral de indianenkinderen zijn erg aandoenlijk;) Heel veel plezier nog daar!

    xx

  • 30 November 2012 - 17:23

    Paul:

    Hoi Pauline,

    Hoe is ie? Uit je verhalen maak ik op dat je het prima naar je zin hebt daar in het verre Peru.
    Ik vindt het wel stoer van je wat je daar allemaal uitspookt! Met kerst zien we elkaar!
    Tot gauw dus!

    Liefs Paul

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pauline

Actief sinds 21 Aug. 2012
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 14104

Voorgaande reizen:

02 September 2012 - 22 Februari 2013

Een klein begin

Landen bezocht: