Eerste week - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Pauline Bakker - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Pauline Bakker - WaarBenJij.nu

Eerste week

Blijf op de hoogte en volg Pauline

08 September 2012 | Peru, Cuzco

Ik zit hier nu bijna een week en het bevalt me goed. Vorige week zondag vertrok het vliegtuig naar Atlanta, daar moest ik vijf uur wachten, en dan op het vliegtuig naar Lima stappen. Daar aangekomen werd ik opgehaald (samen met 3 Belgische meisjes) en werden we naar het hotel gebracht. Het was toen een uur 's nachts, en de volgende dag zou ik zes uur worden gewekt omdat ik om zeven uur naar het vliegveld werd gebracht voor de eindbestemming: Cusco. Bij het ontbijt ontmoette ik een meisje uit Zwitserland, Pia. We bleken dezelfde vlucht te hebben, dus dat was wel makkelijk. Tijdens het wachten heb ik kennis gemaakt met haar hele familie (dmv foto's), want uiteindelijk bleken we langer te moeten wachten dan dat onze vlucht duurde (namelijk maar 50 minuten!). Aangekomen werden we beide opgehaald door onze organisatie: ik door Enrique van mijnbestemmingperu. Samen reden we naar het gastgezin dat bestaat uit Eddie, de vader, Lili/y, de moeder, en twee zonen, Mauricio (18j) en Sebastian (12j). Verder zaten er al 3 andere mensen in het gastgezin: Iris, Joshua en Vincent. Iris komt uit Nederland, Joshua en Vincent uit Zwitserland. Het is luxer dan ik verwacht had, ik heb mijn eigen kamer en badkamer. Verder wordt je geroepen voor de lunch en het avondeten, en voor de rest kun je je eigen gang gaan.
Maandag middag kreeg ik direct een stadstour van Enrique, zodat ik een beetje weet waar wat zit. 's Middags gingen Iris en ik naar school om een test te maken, om te kijken welk niveau spaans we hadden. Dinsdag bleef Iris thuis (ze was ziek) dus ging ik met Joshua en Vincent naar school. Was best een leuke les, we beoinnen bij de grammatica van de tegenwoordige tijd en deze week hebben we dat afgerond. We hadden Marco als leraar, een hele aardige man. Er wordt alleen spaans gesproken in de klas, en als je iets niet begrijpt wordt het omschreven of uitgebeeld. Ik zit in een klas met vier andere mensen: Denton uit de VS, Rita uit Zwitserland en Gerda en Iris uit Nederland. 's Avonds ben ik meegevraagd door Vincent en Joshua om wat te drinken met hun vrienden (3 meisjes uit Duitsland en 1 jongen uit Japan). Het was erg gezellig, en was blij dat ik meegevraagd was. Verder ben ik nog een keer met Gerda, Iris en Lena de stad in gegaan naar een marktje en naar de Starbucks. Ook hebben we een keer met z'n allen gegeten. Omdat we allemaal in dezelfde periode zitten (net 1 week hier) maken we ongeveer hetzelfde mee. Allemaal hebben we het gevoel alsof we hier al weken zitten, en dat we bijna alweer naar huis gaan. Waarschijnlijk omdat de dag gevuld is met zoveel verschillende activiteiten. Maar het is goed om te weten dat je niet de enige bent die dat gevoel heeft. Daarnaast zijn Iris, Enrique en ik 'lomo saltano' (oid) wezen eten in een muy caro restaurant ;): Limo heet het. Maar de lomo saltano en Pisco Sour (de lokale drank van Cusco) waren wel lekker. Eigenlijk vooral het eten trouwens (heel mals vlees), de Pisco Sour was nogal zuur.. Ook zijn we een keer met de groep van mijnbestemmingperu en vrienden van iedereen bij een pizzeria gaan eten. We hadden een erg grote pizza die we met zes mensen deelden. Vanochtend zijn Joshua, Iris en ik naar el Cristo Blanco gelopen (of in ieder geval, dat was ons plan). Het was bloedheet en we moesten telkens omhoog lopen. Ook door de hoogte nogal vermoeiend en na 100 meter ben je al uitgeput. Toen we er bijna waren bleken we 70 soles te moeten betalen om erheen te mogen lopen, omdat daar vlakbij ook Sacsaywaman (ik denk dat je het zo schrijft.. iedereen spreekt het uit als sexy woman) is. Dat zijn allemaal oude ruïnes en schijnt erg indrukwekkend te zijn. Maargoed, wij wilden daar geen 70 soles voor betalen aangezien dat nogal duur is en we eigenlijk alleen voor het uitzicht kwamen. Dus we liepen verder, met de weg mee omhoog, en kwamen bij een andere toegangspoort. We besloten rechtsaf te gaan zodat we alleen het uitzicht zouden zien en niet de ruines. Maar eenmaal binnen konden we niet om de ruines heen! Terwijl we foto's stonden te maken kwam er een man op ons af.. of we wel een boleto turistico hadden gekocht? Dat was dus die 70 soles! Braaf achter die man aanlopend besloten we weg te gaan zodra het kon. Dus zo hebben we gratis de ruines bekeken ;).. alleen we hebben besloten een andere keer terug te gaan als we wel een boleto turistico hebben omdat het best mooi was. Vanmiddag gaan Joshua, Iris, Judith (Duitsland) en ik naar een dierentuin die in een universiteit schijnt te zijn. Morgen rijden op quats, en volgende week haar het Titicaca meer!! Voor het Titicaca meer (op bijna 4000 meter hoogte) hebben Iris en ik gisteren spullen gekocht: een muts, een sjaal en handschoenen. Dit is overigens niet alleen voor het titicaca meer.. 's avonds koelt het heel erg was en ik het echt koud buiten. Binnen trouwens ook, want verwarming kennen ze hier niet. Als je het 's avonds koud hebt is het enige wat je kunt doen onder je dekens gaan liggen, aangezien het water ook niet warm is! Alleen 's ochtends rond 7/8 uur. Verder is het water schaars en wordt dat dus weinig gebruikt.
Ik stop zo met schrijven omdat de lunch bijna klaar staat. Zoals jullie waarschijnlijk wel weten is de lunch hier de grootste maaltijd. 's Ochtends eet je (witte) broodjes (vaak oud en vies) die heel erg zoet zijn. Ook beleg kennen ze niet echt, alleen jam en een soort caramelsaus. 's Middags eten we warm (of nou, warm eten dat vaak al afgekoeld is zodra we aan tafel zitten, dus lauw eten :( helaas) en 's avonds eten we wat over is van die middag. Dit eten wordt gewoon buiten de koelkast bewaard (ook vlees) en ziet er vaak vies uit maar is gelukkig wel te eten. Lekker is anders, maar het is prima te doen. Ik ga zo maar genieten van de lauwe maaltijd, en ik zal later weer wat schrijven! Ciao :) xx

  • 09 September 2012 - 10:39

    Cathy:

    Hoi Lieverd,
    Gelukkig heb ik je al "live" gesproken op skype maar zo'n verhaal is altijd leuk om te lezen. En gezien de lengte van het stuk beleeft je wel heel erg veel. Ik hoop dat je verhalen zo lang blijven en je in Peru een hele leuke tijd hebt! Dikke kus, mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pauline

Actief sinds 21 Aug. 2012
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 14100

Voorgaande reizen:

02 September 2012 - 22 Februari 2013

Een klein begin

Landen bezocht: